A program a pixel- és vektorgrafikus képek kezelését is lehetővé teszi. Ha pixelgrafikus képet szeretnél feltölteni, válaszd a kép sablont. Ezen a sablonon keresztül png
és jpg
/ jpeg
formátumú képeket tölthetsz fel.
Húzz be az alapsablonok közül egy képet az oldaladra.
Hasonlóan a szövegmezőhöz, erre a sablonra is duplán kell kattintanod, hogy képet tudj feltölteni. Figyeld meg, hogyan változott a tulajdonságok ablak:
Kattints az upload
gombra és tölts fel egy pixelgrafikus képet.
A maximális feltölthető fájlméret függ a kiszolgáló beállításaitól, általában 16Mb
, a kép mérete egyik irányban sem haladhatja meg a 2880 px
pixel méretet, a feltölthető fájlformátumok jpg
és png
. Javasoljuk, hogy ha nagyméretű képet szeretnél feltölteni, előtte egy külső szoftver segítségével kicsinyítsd le.
Ne felejtsd el kitölteni a metaadat ablak első 2-3 fülét!
Figyeld meg, hogy miután feltöltötted a képet, a „name” és a „descr.” melletti mezők automatikusan kitöltődnek.
A kép egyelőre teljes méretben szerepel az oldalon és akkora rész látszódik belőle, amekkora a mező mérete.
Kattints a resize
melletti legörgethető listára és méretezd a képet a mező szélességéhez.
Méretezéskor a következő lehetőségek közül választhatsz: mező szélességéhez (width
), magasságához (height
), a teljes mezőhöz illesztve (fit
) vagy eredeti méretben (none
)). A teljes mezőhöz illesztés azt jelenti, hogy a program a képet minden esetben úgy méretezi, hogy beleférjen a mezőbe.
Miután beállítottad, hogy a kép igazodjon a mező méretéhez, kattints egyszer a mezőre és növeld meg a méretét 400
×
300
pixelre.
A kép egészen addig igazodik a mező méretéhez, amíg a szélességhez való méretezés be van kapcsolva.
Figyeld meg, hogy a kép minősége korántsem tökéletes. Ha már megvan a kép végleges mérete az oldalon, a következő lépés a minőség javítása.
Ha a képmező auto‑height
illetve auto‑width
beállítású, akkor a mező az adott dimenziójában felveszi a feltöltött kép pixel méretét.
A smooth
/ simítás funkcióval javíthatsz a kép minőségén. Először add meg a smooth
melletti értéket, majd pipáld ki a high quality
mezőt. Addig ne tegyél pipát mellé, amíg a kép végleges méretét nem állítottad be. Erre azért van szükség, mert amíg változtatsz a mező méretén, addig egy gyengébb (előnézet szerű) átméretezési eljárást használ a program.
A simítás funkciót nagymértékű kicsinyítésnél érdemes használni. Túl nagymértékű simítás hatására a kép életlen lehet, a javasolt beállítás 2-4. Gyakorolj sokat és ráérzel majd arra, hogy milyen értékeket válassz.
Mentsd el az oldalt. A módosított képet minden esetben fel kell tölteni a szerverre. Ezt úgy tudod megtenni, hogy mentés előtt átkattintasz egy másik mezőre. Ekkor megkérdezi a rendszer, hogy feltöltöd-e a módosított képet a szerverre.
Ha szeretnéd, hogy a változtatásaid megmaradjanak, kattints a „Yes”-re és a beméretezett kép is feltöltődik a szerverre.
Miután ellapozol az oldalról, az aktuális beállításokkal menti el a képet az oldalon, ami bekerül az elemek közé is. Ha viszont a későbbiek során rálapozol erre az oldalra és például nagyítanál a képen, ezt a verziót biztos nem fogod tudni átmáretezni. A pixelgrafikus képeket ugyanis eredeti méretüknél nagyobbra csak nagyon rossz minőségben lehet átméretezni.
Az ilyen esetekben használd a revert
gombot. Ha rákattintasz, betölti a módosított kép helyére az eredetileg feltöltött fájlt. A gomb csak akkor látszik, ha már változott a kép és a változat fel van töltve a szerverre.
Változtass a kép egyéb beállításain. Mozgasd a csúszkát (háromszöget) a megfelelő irányba. A finomhangoláshoz használhatod a billentyűzet nyilait is:
tulajdonság | leírás |
---|---|
brightness |
világosság |
contrast |
kontraszt |
saturation |
színtelítettség. Készíts fekete-fehér képet, húzd teljesen balra a csúszkát. |
correction |
az alul- és túlexponált fényképeket ezzel az eljárással tudod korrigálni. |
offset |
színeltolás. Egy (vagy több) szín eltolásával speciális hatást érhetsz el, a kép színes részeit pl. pirosabbá, zöldebbé, stb. teheted. Az eljárás a legsötétebb részeket fogja a leginkább befolyásolni, tehát pl. a pirosat maximum értékre tolva a feketék helyett pirosat fogsz látni. |
multiply |
szín többszörözés. Ha például a piros színt többszörözöd, akkor a képen található piros, vagy pirosas színek lesznek élénkebbek, a kép adott színtartalmát erősíted fel. |
A fenti műveleteket célszerű többféle típusú pixeles képpel is kipróbálnod, különös tekintettel a simítás funkcióra. Tapasztald ki a szoftver határait, és ha nem tudsz megfelelő képminőséget létrehozni, akkor külső szoftverrel vágd meg a képet. Ha screenshotot szeretnél például betenni, egy kismértékű homályosság is nagyon zavaró lehet.
Ha sikerült mindent elsajátítanod, jöhetnek a vektorgrafikus képek!